Профспілка працівників охорони здоров'я України

  Оплата праці

  Права працівників



  Преса

  Дайджест

  Приймальня голови молодіжної ради

Детальніше

01.10.2020

Онлайн-семінар про формування громадянської відповідальності студентів

Представники Івано-Франківського медичного фахового коледжу взяли участь в онлайн-семінарі «Соціально-педагогічні засади формування громадянської відповідальності студентів», який відбувся 30 вересня в державній установі «Науково-методичний центр вищої та фахової передвищої освіти». Його проведення планувалося на базі ІФМФК, однак через пандемію коронавірусу змушені були використати онлайн-формат. А тему семінару запропонували дирекція коледжу і об’єднаний профком.

Протягом кількох годин дистанційно директори і заступники з виховної роботи, вихователі педагогічних, медичних, аграрних, індустріальних, транспортних та інших освітніх закладів обмінювалися досвідом щодо формування соціальної активності, громадянських почуттів студентської молоді. Адже, як визнавали учасники семінару, в сучасному світі падає духовність людини, втрачаються моральні цінності. І місія навчальних закладів – це не лише передача професійний знань, а й формування громадянської свідомості, соціальної активності молоді.

Оскільки тему семінару запропонували представники прикарпатського навчального закладу, то і основними спікерами стали директор коледжу Володимир Стасюк, заступник директора з виховної роботи Наталія Мальованчук, практичний психолог Мар’яна Усенко. Виступили також освітяни з інших освітніх закладів.

Надзвичайно змістовним і цікавим був виступ Володимира Стасюка «Наш погляд на формування громадянської позиції студентів – майбутніх фахівців успішної України. З досвіду роботи», де було подано багато невідомих, замовчуваних досліджень вчених, причому іноземних, з праукраїнської історії та української мови. «Наше завдання – виховати такого громадянина, який буде підпорядковувати особисті інтереси громадським, тобто державним, суспільним і буде служити Батьківщині», – наголосив директор ІФМФК. Важливими складовими такого виховання назвав відновлення історичної пам’яті та оздоровлення національної свідомості, визнання величі української мови, гармонійний розвиток особи через усвідомлену освіту і релігію.

Такі міркування були доповнені у виступах Наталії Мальованчук та Мар’яни Усенко прикладами з досвіду Івано-Франківського фахового медичного коледжу. Приміром, в освітній процес запроваджена концепція чотирьох рівнів духовного розвитку людини, обґрунтована Олександром Гречаним та Володимиром Сабадухою. Її основна суть – виховання особистості. Задля цього в освітньому процесі в коледжі впроваджено нові підходи щодо вивчення історії України, подаються нові погляди на історичні теми, які раніше замовчувалися або спотворювалися. Введені факультативи основ етики, основ сім’ї. Діють волонтерські клуби «Милосердя», «Сила Прикарпаття», студенти здійснюють волонтерську діяльність у госпісі, дитячому онкологічному відділенні, навчають ровесників навикам домедичної допомоги. Проводяться різноманітні заходи позанавчальної діяльності задля формування світогляду та критичного мислення: від дискусій, промоакцій, флешмобів, фотоконкурсів до об’єднань за інтересами, опитувань щодо самооцінки чи лідерських здібностей. Все це сприяє формуванню у студентів готовності до відповідальності, самовдосконалення.